O personách pro tyinternety.cz
Persony a personalizace. Žhavé téma (nejen) online marketingu. Pro Příručku marketéra jsem popsala 2 pohledy na jejich tvorbu.
Musí stát příprava person nutně statisíce a desítky hodin času?
O tom vedou spory i odborníci z agentur zvučných jmen. Moje skromná praxe však hovoří jasně – u některých, typicky menších segmentů, rodinných firem apod. – lze připravit poměrně přesné, a hlavně marketingově účinné, persony inhouse. Za pomoci kolegů, dostupných dat a pár ochotných zákazníků.
Mám zkušenosti jak s prací s profesionálně navrženými personami od top agentury Millward Brown, tak i personami připravenými za skromných podmínek interně. V obou případech ale 100% posunula práce s personami klienta dál. Celý článek – včetně stručného návodu na jejich přípravu – si přečtěte na tyinternety.cz.
