Zlomový copyrok 2015

Zlomový copyrok 2015

Bilancování není zrovna moje hobby, ale letošní rok si to zaslouží: Vystoupili jsme s kolegy na 2 konferencích, 1 uspořádali a vydali knihu o copywritingu. A nakonec jsem přešla na volnou nohu. Ale pěkně popořádku.

1. „Vystup si ze své komfortní zóny“

Když se mi před 2 lety moc nechtělo „vylézt“ na školení před 10 cizích lidí, řekla mi tehdejší šéfka Jana Šupolíková tuhle větu. Nejdřív mě tím zarazila, ale zpětně za to děkuju. Pro výstup z komfortní zóny celého týmu jsme vypsali na rok 2015 2 nová copyškolení – Jak na účinné texty pro SEO (proběhlo 3×) a školení Copywritingu pro e-shopy (stihlo se 2×). I když pořád nastupuju před účastníky s malou dušičkou, už vím, že mě svými nápady a energií posunou zase o kus dál. Možná je něco pravdy na tom, že školit lidi je návykové.

2. Workshopy na Shopexpo a E-shop víkendu

Posíleny zkušenostmi jsme s kolegyní Aničkou Sálovou přijaly nabídku vedení workshopů na 2 konferencích. Zejména u té první a větší, Shopexpa o 2 000 účastnících, byl strach ještě daleko větší. O to nezapomenutelnější měla atmosféru. Jestli si na něco z letoška vzpomenu i za 10 let, tak na vinoucí se nekonečnou frontu zájemců o náš workshop. Příjemný E-shop víkend ve Vodňanech už pak byl skoro za odměnu.

3. Vydání knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají

Zkraje září vyšla praktická příručka o copy. Nejdřív v tištěné, pak i elektronické podobě. Tehdejší  hájedničkový tým na ní pracoval přes rok. Od chvíle, kdy nás nakladatelství oslovilo, zda bychom nechtěli revidovat starší verzi. I když jsem si vědoma pár much, z knihy mám radost. A jestli pomohla aspoň jednomu začínajícímu marketérovi či copywriterovi, pak splnila z mého pohledu i svůj účel.

4. CopyCamp na akademické půdě

CopyCamp je dnes již známou, a dokonce největší konferencí o copywritingu. Pravda, vděčí za to i absenci konkurence, přesto jsme pociťovali notnou tíhu při vědomí, že zůstala po odchodu kolegyň organizace na nás. S odpovědností za všechno od programu, složení řečníků až po rozpočet. Nakolik se to povedlo, musí posoudit jiní, ale já na 25. září 2015 v aule FF UK vzpomínám v tom nejlepším. Ještě jednou dík celému týmu v čele se skvělou Aničkou (ne, fakt si u mě tenhle článek neobjednala), vynikajícím řečníkům i shovívavému publiku.

4. CopyCamp na akademické půdě

I přes to přese všechno jsem už delší dobu bojovala s podobnými pocity, jaké popisuje v otevřeném článku o přechodu k freelancingu bývalý kolega Pavel Ungr. Agenturní práce mi najednou brala víc, než by měla. Od října 2015 jsem tak po 3 a čtvrt roce v agentuře přešla na volnou nohu.

A tady se dostávám k tomu hlavnímu: Jestli jste dočetli až sem, možná patříte mezi mé milé kolegy a kamarády, kteří mi pomohli nejisté období překlenout – ať už radou, nabídkou spolupráce, nebo „jen“ milým slovem.  Děkuju. A nesmím zapomenout ani na klienty, kteří se mi po odchodu ozvali. Za dobrou spolupráci i to, že žádná faktura zatím nezůstala neproplacená.

Úspěšný nový rok všem!