Veselá copywriterka

Zuzana Veselá

zuzana@vesela-copywriterka.cz
Zuzana Veselá

Zlomový copyrok 2015

29.12.2015, Zuzka Veselá | Blog

Bilancování není zrovna moje hobby, ale letošní rok si to zaslouží: Vystoupili jsme s kolegy na 2 konferencích, 1 uspořádali a vydali knihu o copywritingu. A nakonec jsem přešla na volnou nohu. Ale pěkně popořádku.

1. „Vystup si ze své komfortní zóny“

Když se mi před 2 lety moc nechtělo „vylézt“ na školení před 10 cizích lidí, řekla mi tehdejší šéfka Jana Šupolíková tuhle větu. Nejdřív mě tím zarazila, ale zpětně za to děkuju. Pro výstup z komfortní zóny celého týmu jsme vypsali na rok 2015 2 nová copyškolení – Jak na účinné texty pro SEO (proběhlo 3×) a školení Copywritingu pro e-shopy (stihlo se 2×). I když pořád nastupuju před účastníky s malou dušičkou, už vím, že mě svými nápady a energií posunou zase o kus dál. Možná je něco pravdy na tom, že školit lidi je návykové.

2. Workshopy na Shopexpo a E-shop víkendu

Posíleny zkušenostmi jsme s kolegyní Aničkou Sálovou přijaly nabídku vedení workshopů na 2 konferencích. Zejména u té první a větší, Shopexpa o 2 000 účastnících, byl strach ještě daleko větší. O to nezapomenutelnější měla atmosféru. Jestli si na něco z letoška vzpomenu i za 10 let, tak na vinoucí se nekonečnou frontu zájemců o náš workshop. Příjemný E-shop víkend ve Vodňanech už pak byl skoro za odměnu.

odanči4

3. Vydání knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají

Zkraje září vyšla praktická příručka o copy. Nejdřív v tištěné, pak i elektronické podobě. Tehdejší  hájedničkový tým na ní pracoval přes rok. Od chvíle, kdy nás nakladatelství oslovilo, zda bychom nechtěli revidovat starší verzi. I když jsem si vědoma pár much, z knihy mám radost. A jestli pomohla aspoň jednomu začínajícímu marketérovi či copywriterovi, pak splnila z mého pohledu i svůj účel.

Copywriting příručka

4. CopyCamp na akademické půdě

CopyCamp je dnes již známou, a dokonce největší konferencí o copywritingu. Pravda, vděčí za to i absenci konkurence, přesto jsme pociťovali notnou tíhu při vědomí, že zůstala po odchodu kolegyň organizace na nás. S odpovědností za všechno od programu, složení řečníků až po rozpočet. Nakolik se to povedlo, musí posoudit jiní, ale já na 25. září 2015 v aule FF UK vzpomínám v tom nejlepším. Ještě jednou dík celému týmu v čele se skvělou Aničkou (ne, fakt si u mě tenhle článek neobjednala), vynikajícím řečníkům i shovívavému publiku.

5. Přechod z agentury na volnou nohu

I přes to přese všechno jsem už delší dobu bojovala s podobnými pocity, jaké popisuje v otevřeném článku o přechodu k freelancingu bývalý kolega Pavel Ungr. Agenturní práce mi najednou brala víc, než by měla. Od října 2015 jsem tak po 3 a čtvrt roce v agentuře přešla na volnou nohu.

A tady se dostávám k tomu hlavnímu: Jestli jste dočetli až sem, možná patříte mezi mé milé kolegy a kamarády, kteří mi pomohli nejisté období překlenout – ať už radou, nabídkou spolupráce, nebo „jen“ milým slovem.  Děkuju. A nesmím zapomenout ani na klienty, kteří se mi po odchodu ozvali. Za dobrou spolupráci i to, že žádná faktura zatím nezůstala neproplacená.

Úspěšný nový rok všem!

Zaujal vás článek? Sdílejte ho...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin

Jeden komentář

Chcete se k příspěvku vyjádřit?