Veselá copywriterka

Zuzana Veselá

zuzana@vesela-copywriterka.cz
Zuzana Veselá

Recenze knihy Prodej svoje know-how od Jana Markela

14.2.2016, Zuzka Veselá | Blog

Pro čerstvé „volnonožce“ – jako jsem já – je dobrá motivační literatura požehnáním. Pomůže nabrat trochu sebevědomí a zdravé průbojnosti. Prodej svoje know-how představuje zajímavý tip nejen pro online marketéry.

O čem kniha je

Podle názvu a podtitulu „Jak vydělávat díky tomu, co umíte právě teď“ jsem očekávala obecný návod, jak prodat své know-how v libovolném podnikatelském oboru – od řezbáře až po advokáta. Kniha se ale reálně zaměřuje především na online marketing – konkrétně na to, jak uspět pomocí tvorby kvalitního obsahu – blogu. Je to cesta, kterou zvolil sám autor Jan Markel, a zafungovala mu.

I když se v „onlinu“ už pár let pohybuji, pomohlo mi porovnat své poznatky a postupy s Janovými, které ověřil na svém reálném publiku. Vede kurzy a píše blog o motivaci a o tom, jak si usnadnit život a být úspěšný.

„Prodej svoje know-how“ pomůže všem, kdo:

  • mají rádi čtivou motivační literaturu.
  • jsou otevření podívat se na věci z nových úhlů.
  • se zajímají o základy online marketingu – tvorbu blogu, magazínu, sociální sítě.
  • chtějí najít tipy na nová obsahová témata a jak je šířit dál.
  • uvítají fungující příklady z praxe.
  • hledají odvahu vydat se na volnou nohu, nebo potřebují podpořit v začátcích svého podnikání.

Hlavní sdělení, která jsem si odnesla

Zajímavých citátů a myšlenek najdete v knize spoustu. Popravdě, mám ji tak podtrhanou pastelkami, že je pro mě těžké vybrat to nejlepší.

  • Klíčové je najít svůj obor/téma. Abychom v něm byli úspěšní, musí nás bavit, naplňovat, musíme jím žít.
  • Nemá cenu snažit se zalíbit všem. Výskyt hejtrů znamená, že to děláte dobře.
  • Úspěšným se stane ten, kdo dokáže udržet svůj směr. Vytrvá, i když se hned nedaří, a nepoleví při prvním úspěchu.
  • Cílem nikdy nesmí být zisk, ale pomoc ostatním. Peníze pak přijdou samy.
  • Ve spolupráci je síla.
  • Na internetu zůstává stále mnoho obsahem nepokrytých témat.

Ta chvíle, kdy začít, je dnes.

 

Autor si vytyčil nelehký cíl – ukázat i lidem s nižším sebevědomím jako jsem já – že mají vyšší hodnotu, než si doposud mysleli. Že se nemusí a nesmí spokojit s místem, které jim vytyčí společnost. Už jen za tuhle myšlenku mu děkuji.

Pár slov o autorovi

Jan Markel je specialista na osobní marketing. V praxi spojuje psychologii a marketingové techniky. Díky neotřelému pohledu a osobitému humoru se stal oblíbeným lektorem například Naučmese.cz, osobním trenérem i autorem několika knih a projektů jako Dokonalá práce, Uspěj díky lidem nebo Prodej se!

Zaujal vás článek? Sdílejte ho...
Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on LinkedIn

Chcete se k příspěvku vyjádřit?