Veselá copywriterka

Zuzana Veselá

zuzana@vesela-copywriterka.cz
Zuzana Veselá

Recenze knihy Prodej svoje know-how od Jana Markela

14.2.2016, Zuzka Veselá | Blog

Pro čerstvé „volnonožce“ – jako jsem já – je dobrá motivační literatura požehnáním. Pomůže nabrat trochu sebevědomí a zdravé průbojnosti. Prodej svoje know-how představuje zajímavý tip nejen pro online marketéry.

O čem kniha je

Podle názvu a podtitulu „Jak vydělávat díky tomu, co umíte právě teď“ jsem očekávala obecný návod, jak prodat své know-how v libovolném podnikatelském oboru – od řezbáře až po advokáta. Kniha se ale reálně zaměřuje především na online marketing – konkrétně na to, jak uspět pomocí tvorby kvalitního obsahu – blogu. Je to cesta, kterou zvolil sám autor Jan Markel, a zafungovala mu.

I když se v „onlinu“ už pár let pohybuji, pomohlo mi porovnat své poznatky a postupy s Janovými, které ověřil na svém reálném publiku. Vede kurzy a píše blog o motivaci a o tom, jak si usnadnit život a být úspěšný.

„Prodej svoje know-how“ pomůže všem, kdo:

  • mají rádi čtivou motivační literaturu.
  • jsou otevření podívat se na věci z nových úhlů.
  • se zajímají o základy online marketingu – tvorbu blogu, magazínu, sociální sítě.
  • chtějí najít tipy na nová obsahová témata a jak je šířit dál.
  • uvítají fungující příklady z praxe.
  • hledají odvahu vydat se na volnou nohu, nebo potřebují podpořit v začátcích svého podnikání.

Hlavní sdělení, která jsem si odnesla

Zajímavých citátů a myšlenek najdete v knize spoustu. Popravdě, mám ji tak podtrhanou pastelkami, že je pro mě těžké vybrat to nejlepší.

  • Klíčové je najít svůj obor/téma. Abychom v něm byli úspěšní, musí nás bavit, naplňovat, musíme jím žít.
  • Nemá cenu snažit se zalíbit všem. Výskyt hejtrů znamená, že to děláte dobře.
  • Úspěšným se stane ten, kdo dokáže udržet svůj směr. Vytrvá, i když se hned nedaří, a nepoleví při prvním úspěchu.
  • Cílem nikdy nesmí být zisk, ale pomoc ostatním. Peníze pak přijdou samy.
  • Ve spolupráci je síla.
  • Na internetu zůstává stále mnoho obsahem nepokrytých témat.

Ta chvíle, kdy začít, je dnes.

 

Autor si vytyčil nelehký cíl – ukázat i lidem s nižším sebevědomím jako jsem já – že mají vyšší hodnotu, než si doposud mysleli. Že se nemusí a nesmí spokojit s místem, které jim vytyčí společnost. Už jen za tuhle myšlenku mu děkuji.

Pár slov o autorovi

Jan Markel je specialista na osobní marketing. V praxi spojuje psychologii a marketingové techniky. Díky neotřelému pohledu a osobitému humoru se stal oblíbeným lektorem například Naučmese.cz, osobním trenérem i autorem několika knih a projektů jako Dokonalá práce, Uspěj díky lidem nebo Prodej se!

Zaujal vás článek? Sdílejte ho...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin

Chcete se k příspěvku vyjádřit?